Citrusová diéta - schudnite a zároveň posilnite svoj organizmus

Citrusová diéta - schudnite a zároveň posilnite svoj organizmus
  • 04.01.2024
  • Michaela Kožáková

Sladké, pestrofarebné citrusové plody prinášajú do zimných dní záblesk slnka. Ale citrusové plody nie sú len chutné, sú tiež zdravé, a dokonca vám dokážu pomôcť v boji s nadbytočnými kilami.

Detoxikačná kúra, limonádová diéta, stredomorská diéta, chudnutie citrónom, citrónová detoxikačná diéta, očista tela v podobe pôstu, flexitariánska diéta, low carb diéta, keto diéta, master cleanse citrónová diéta - existuje množstvo diét, no počuli ste už o citrusovej diéte? 

Ak ste milovníkmi citrusových plodov, táto diéta je pre vás tou najlepšou voľbou, pretože chutí vynikajúco a zároveň prispieva k zlepšeniu vášho zdravia! Navyše si posilníte imunitný systém, zvýšite hladinu energie, zlepšíte pleť a obnovíte vitalitu. Aké sú ďalšie benefity citrusovej diéty? Aké základné pravidlá by ste mali dodržiavať pri tejto diéte?

Neprehliadni: Uhorková, citrónová, rascová - vieme, ktorá VODA je najlepšia NA CHUDNUTIE

Čo sú citrusové plody?

Citrusové plody rastú na kvitnúcich stromoch a kríkoch. Vyznačujú sa kožovitou kôrou a dreňou, ktorá obklopuje šťavnaté segmenty. Pochádzajú z Austrálie, Novej Guiney, Novej Kaledónie či juhovýchodnej Ázie. V súčasnosti sa však pestujú v tropickom a subtropickom podnebí po celom svete. Medzi hlavné pestovateľské centrá patrí Španielsko, Brazília, Čína, USA, Mexiko a India.

Medzi obľúbené citrusové plody patria pomaranče, mandarínky, citrón a limetka, grapefruity, pomelo či menej známe sudachi a yuzu.

Citrusová, citrónová diéta - aké su benefity citrusov?

  • Citrusové plody sú vynikajúcim zdrojom vitamínu C, vlákniny, vitamínu B, draslíka, fosforu, horčíka, medi a ďalších látok a minerálov, ktoré telo potrebuje pre správne fungovanie.
  • Majú nízky obsah kalórií, no ich obsah vody a vlákniny dokáže zasýtiť.
  • Konzumácia citrusov (citrónová šťava, pomarančová šťava, čerstvá šťava z grapefruitov, špeciálny citrónový nápoj, citrónová omáčka, citrónová limonáda, pitie citrónovej vody, citrusové plody) môžu napomôcť k zníženiu obličkových kameňov.
  • Citrusy obsahujú množstvo rastlinných zlúčenín, vrátane flavonoidov, ktoré pomáhajú chrániť pred rakovinou.
  • Toto ovocie tiež obsahuje živiny, ktoré podporujú zdravie srdca.

Pozri aj: Ako si vybrať kvalitné výživové doplnky

Sedem dôležitých pravidiel citrusovej diéty

Ak zbavenie sa zopár kíl a zdravý životný štýl je to, po čom túžite, mali by ste dodržiavať tieto jednoduché pravidlá pri citrusovej diéte:

  1. Po prebudení vypite nalačno pohár teplej vody s citrónom, ktorá stimuluje vaše trávenie.
  2. Vyhnite sa pitiu alkoholu.
  3. Vypiť môžete iba jednu šálku kávy denne.
  4. Konzumujte päť porcií čerstvého ovocia denne.
  5. Nesmiete jesť biele pečivo, sladkosti, nezdravé jedlá, zemiaky a bielu ryžu. Vzdať sa musíte aj presolených jedál a polotovarov.
  6. Konzumujte ryby a avokádo, ktoré sú zdrojom zdravých tukov a kvalitných bielkovín.
  7. Pridajte do svojich jedál i citrónovú kôru bohatú na antioxidanty.

Citrusová diéta na tri dni

Deň 1:


Raňajky: Citrónová šťava, grapefruit a varené vajíčko.
Olovrant: Hrsť mandlí.
Obed: Grilovaný kurací šalát s kúskami pomarančov.
Desiata: Mrkvový šalát s citrónovou šťavou, citrónovou kôrou a olivovým olejom.
Večera: Dva krajce celozrnného pečiva so šunkou a plátkami olúpaného pomaranča.

Deň 2:


Raňajky: Citrónová voda, grécky jogurt s čerstvým ovocím - mandarínka, pomaranč, grapefruit.
Olovrant: Plátky jablka s mandľovým maslom.
Obed: Losos s grilovanou cibuľkou, rukolou a brokolicou pokvapkaný citrónovou šťavou.
Desiata: Pohár čerstvo vylisovanej pomarančovej šťavy.
Večera: Šalát z celozrnných cestovín a listovej zeleniny ochutený kúskami jedného celého grapefruitu.

Deň 3:


Raňajky: Citrónová voda, ovocný šalát s pomarančom, mandarínkami, zeleným jablkom a ľanovými semienkami.
Olovrant: Bylinkový čaj a pomaranč.
Obed: Hovädzie mäso, quinoa a zeleninový šalát s avokádom pokvapkaný citrónovou šťavou.
Desiata: Surová zelenina s jogurtovým dresingom.
Večera: Citrusový šalát - pomaranč, mandarínka, pomelo s jogurtom.

Zaujme Ťa: 7 tajomstiev krásy severaniek, ktoré by ste mali zaradiť do svojej rutiny

Na čo si dať pozor pri citrusovej diéte?

Vitamín C, vláknina, minerály či iné prvky - ako sme už spomenuli vyššie, citrusové plody majú niekoľko zdravotných výhod. No pri ich konzumácií by ste nemali zabúdať na nasledovné riadky:

  • Grapefruit môže interagovať s niekoľkými liekmi. Patria sem napríklad lieky na vysoký krvný tlak a lieky proti úzkosti. Radšej sa vopred poraďte so svojím lekárom alebo lekárnikom.
  • Celé ovocie je často lepšie ako šťava. Celé ovocie viac zasýti, má menej kalórií a získate oveľa viac vlákniny ako zo šťavy.
  • Citrusové plody majú nízke až stredné skóre glykemického indexu. Napriek tomu citrusové plody obsahujú cukor a kalórie, dve veci, na ktoré si treba dávať pozor, ak máte cukrovku alebo máte obavy z priberania.
  • Niektorí ľudia môžu mať problémy s trávením alebo iné vedľajšie účinky z konzumácie veľkého množstva citrusových plodov. 

Koľko môžete očakávať, že schudnete pri citrusovej diéte?

Množstvo kilogramov, ktoré môžete očakávať, že stratíte pri tejto diéte, sa bude líšiť v závislosti od vašej počiatočnej hmotnosti, zloženia tela a dodržiavania diétneho plánu. Niektorí ľudia môžu schudnúť pár kíl, zatiaľ čo iní môžu schudnúť viac. Niektoré zdroje uvádzajú, že za päť dní poctivej diéty môžete zhodiť aj dva kilogramy váhy.


  • Pred komentovaním musíte byť prihlásený!

  • Nie ste ešte zaregistrovaný?

Pre zapojenie sa do diskusie alebo súťaže je potrebné mať u nás na webe registráciu a byť prihlásený. Pokiaľ registráciu nemáte, vytvoríte si ju - TU.
A následne sa stačí prihlásiť a odpovedať na súťažnú otázku.

0 komentárov

Návrat hore
Autor článku

Čo čítajú ostatní